Deklaracja dostępności Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni – jednostka budżętowa Gminy Miasta
Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z
dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub
wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
W formularzu kontaktowym brakuje instrukcji kolorów „Pole oznaczone na czerwono zawiera błędne informacje”.
Po wybraniu hiperłącza z przekierowaniem do innej strony, brakuje komunikatu informującego. Wybrana strona
otwiera się w tej samej karcie przeglądarki.
Przy plikach do pobrania, brakuje informacji o formacie oraz wielkości.
Wyłączenia
Niezgodności zostaną uzupełnione przy kolejnej aktualizacji strony
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez: Podmiot zewnętrzny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Główny specjalista ds. kontaktu z
mediami.
E-mail: internet@zdiz.gdynia.pl
Telefon: 58 761 20 00
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie
alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie
dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu
2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego
pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni
Budynek głównej siedziby ZDiZ przy ulicy 10 Lutego 24:
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
wejście zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się,
bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się,
schody są dostępne i szerokie, pierwszy i ostatni stopień w ciągu jest wyklejony taśmą kontrastującą,
2 windy są dostępne dla osób poruszających się na wózku, 1 winda posiada funkcję informacji głosowej;
Opis dostosowań:
wszelkich informacji udziela pracownik portierni;
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
naprzeciwko budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsca postojowe, które są dedykowane osobom z
niepełnosprawnością;
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
do budynku można swobodnie wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem;
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do
15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
Toaleta:
na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku
Budynek siedziby Biura Obsługi Klienta Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Wendy 15 (biurowiec MAG
Centrum):
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:
wejście z prawej strony budynku biurowego MAG B. Wejście zapewnia swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością
ograniczającą swobodne poruszanie się;
wejście bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Obsługi Klienta.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
pomieszczenie Biura jest dostępne na parterze, bezpośrednio po wejściu do budynku
Opis dostosowań:
wszelkich informacji udziela pracownik Biura Obsługi Klienta.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:
przed budynkiem znajduje się jedno bezpłatne miejsce parkingowe, które jest dedykowane osobom z
niepełnosprawnością;
dwa bezpłatne miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością znajdują się: 1) ok. 50 m od wejścia do
budynku, wzdłuż ulicy oraz 2) na parkingu przy ulicy Wendy, ok. 80 m od wejścia do Biura
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
do budynku można swobodnie wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
Tłumacz Polskiego Języka Migowego jest dostępny online, w poniedziałki i środy w godzinach od 9.00 do
15.00. Link do strony: https://tlumacz.um.gdynia.pl.
Toaleta:
toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim znajduje się w głównej części budynku
biurowego MAG A, na „półpiętrze” (wysoki parter). Dojście do toalety przez wejście główne od strony ulicy Wendy;
podjazd z chodnika. Przy wejściu na parterze znajduje się portiernia oraz bramki kontroli dostępu. Skorzystaj z
windy przystosowanej dla osób poruszających się na wózku.